Sunday, December 18, 2011

Family Trip ... travelling

okay... hahaha.... assalamualaikum... long time haven't update my blog...haha.... is that funny??   maybe... i think so ....whatever.... ok...  so... the story begin ... on 16th December 2011 ... lepas parent aq balik dr outstation...mereka straight bawak aku n sibling aq gi Pulau Pangkor... sebelum tu...pagi2 jumaat tu aku dari melaka beli tiket bas pukul 7pg dari melaka sentral ke BTS ... dalam perjalanan ke Kuala Lumpur... bus yg az naik .... Metro bus ... berhenti sekejap kt station bus Alor Gajah... korang tau aq terserempak ngan siapa????hahaha... soalan cepumas.... jeng~jeng~jeng~ jawapan nya ialah PRIYANK !!! hahaha ... terkejut beruk aku... bdk SEMESRA pun aku terserempak time cuti ni... pikir tak..huhu.... whatever... bile smpai BTS aku tunggu akk aku tak smpai2 ... rupanya kelas dia tak abis lg... aku apa lagi...call lah parents aku suruh jemput aku n adik aku at BTS .. =,='  then gi jmput akk aku kt UPNM , sg besi ... ala~ dekat je dgn BTS tu...lintas jalan je...just tmpat tu tmpat askar ...so leceh skit lah nk masuk UPNM tu...huhuhu.... lps tu...kitorang bertolak pergi Puncak Alam untuk jmput abang aku lak... at UiTM Puncak Alam ... time tu aku tgk jam dah pukul 1:30 pm... then , kita semua bertolak gi Lumut utk naik Ferry pergi ke Pulau Pangkor... sampai Lumut je dah pukul 5 ptg...tggu Ferry, harga Ferry RM 10 per person and RM 5 per child ... pkul 6ptg baru bertolak ke Pulau Pangkor... smpai kol 6:30 ptg... sedih nya =,=' .... lmbt giler smpai...apa leh buat...byk sangat urusan yg perlu diuruskan....huhuhu.... 

lepas tu ... kitorang sewa van pergi ke Teluk Dalam , Pulau Pangkor... hotel yg kitorang booking terletak di situ. ... setiba di sana ... masa nk check in....tetiba ada masalah teknikal yg menyebabkan kami cari hotel lain...bajet keluarga aku terbantut sbb tak expect perkara ni boleh terjadi... so,  satu keluarga tak de mood malam pertama di Pangkor...hahaha.... esok pg...kitorang round2 sekitar hotel kitorang ..then bercadang tok balik hari tu gak...sbb kt Pulau Pangkor tak de benda pun... Pulau Tioman lagi best...hehehe...then ... pukul 2ptg kitorang dah smpai perak .... masa dalam perjalanan...parents tanya kami... nk pergi mana?? kitorang jawab...mana2 je lah ... asal kan jalan2...haha.... then ... ptg tu ...lps solat jamak ta'khir... kami semua pergi bertolak ke raub... tapi disbb kan takut hotel penuh... so .... kami semua stay one night at bentung ....perjalanan ke bentung dari perak perlu melalui highway lama Batang Kali ...then naik Genting Highland ... perghh!!! time tu pukul 10 mlm ... gelap giler jalan ..dh lah berlekok-lekok... bahaya sgt2.... gelap dia dh macam highway Karak lak.....hahaha....agak seram lah.... Alhamdulillah sbb akhirnya kitorang smpai gak ....

Esok pagi tu... dalam pukul 10 pg...kitorang semua bertolak ke Raub, Pahang ... lps tu teruskan perjalanan ke Sg. Koyan... sbb ada rumah kahwin saudara... dalam pukul 2 ptg kami pun sampai... 
WOW!! rmai giler boleh ark kt umah orang kahwin tu...hahaha....biasa lah...yg kahwin tu anak Chef Wan yg ke-2 .. lelaki tu...apatah nama dia.....aq tak ingat... maaf ya saudara ku....hehe.... terserempak lak dgn saudara mara kat sana ....haha...seronok .... tp yg tak seronok nya...crowded giler bleh ark....menyampah sehh!!! masa tengah makan....Serina bg ucapan apatah ...tak ingat.... hehehe....tak dengar pun...hehe.... after makan kitorang singgah masuk rumah jap ... nk jumpa saudara....tetiba aku terjumpa sorang bdk kecik ni...umur (lingkungan 1 thn lebih) .... anak kepada Serina n Gavin ... bleh tahan comel lah...lelaki...hehe..nama dia ...hrmmmm...hehe...tak ingat....tp comel lah...nnt aq upload gmbr dia eh... muka dia lebih kepada Serina lah...haha... suka aku sbb dpt sakat bdk tu....haha.... kejam nya aq...haha...
lps dh jmpe saudara mara... kitorang pun balik lah ... mula2 hantar abg aku kt Puncak Alam...then akq aq kt UPNM ...then...kitorang pun balik lah melaka...such a tired day... but all of us was sooooo HAPPY!!! Alhamdulillah ... :) sampai di sini saja lah .... :) 

pesanan hari ini : 

Apabila sempurna akal , kurang perkataan 
( Saidina Ali Abi Talib)

Orang yg berakal , tidak berdukacita kerana miskin , bahkan yg menjadikan berdukacita ialah sekiranya ia berkurangan akal dan tidak mengerjakan amal soleh .
(ulama)

Sifat pemarah adalah musuh utama akal
(Saidina Ali Abi Talib) 

Walaubagaimanapun alim seseorang itu , dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal 
(Lukamanul Hakim)

Teman manusia yg sebenar ialah akal dan musuhnya yg celaka ialah jahil 
(Saidina Ali Abi Talib)

Lebih sedikit orang menggunakan akalnya, lebih banyak pula ia berkata-kata
(Saidina Ali Abi Talib)

Dada orang berakal itu ialah peti rahsianya
(Saidina Ali Abi Talib)

Akal yang sihat daripada badan yang sihat
( Lidah pendeta) 


No comments:

Post a Comment