Tuesday, November 22, 2011

PRACTICAL SEMBELIHAH ...

hrmm... one week before the school holiday start...  SEMESRA mengadakan PRAKTIKAL SEMBELIHAN!!! it's quite interesting  !!  sblm start... pihak sekolah ada menjemput seorg pak cik yg berpelangalaman dlm menyembelih ni utk bg taklimat...hrmmm.... sblm pak cik tu bg taklimat... kitorang kt belakang buat ..... hahaha ...saksikanlah ...

berebut- rebut my VONO soup ...huhu !
hahaha ... lepas itu , semua nk berebut- berebut take a picture ....hahaha...snap shoot!

dat's it! photogenic ! 

tiba2 ...ada 2 pahlawan sedang berlawan... that is pahlawan AnN and PqaZa..hahaha

itu dia ...  IP MAN dtg utk menyelamat !!
lps penat berlawan dgn raksaksa PqaZa ... kitorang jd photogenic balik...hahaha ...

Ema Memo d' mangsa  .. AnN d' hero .. Pqa Za d' raksaksa...hahaha

lps pakcik tu bg taklimat..dia kata setiap kelas hantar wakil 3 org utk sembelih ayam.. disbbkan aku mls nk tengok setiap kelas menyembelih ayam...aku dan org2 yg berada di dalam gambar di atas telah memulakan aktiviti kami...hahaha..

mula2 aku jd KARATE KID ...hahaha...

kak yong!
lps tu..kitorang tukar port... kitorang bergambo di padang SEMESRA ...hahaha...
tp sblm tu ...aq nk main roda...hahaha..

hahaha....tak de keje hero main benda ni...hahaha...just for FUN !
aku n geng pun lari ke padang... wooa hooo!

ada bintang!!! hahaha...
mula lah akitiviti sebenar kami...hahaha

high school musical... BANDURIAN ...
tidak!!!! aku dibuli!!!!! someone help me??!!!

aku tak nk masuk longkang!!!! TIIIDAAAAKK! 

HAHAHA.... lps aku diselamatkan oleh ULTRAMAN.. aku pun FLY a.k.a SNEAK OUT dari SEMESRA ...

SSHHH!!!!
TIBA2 ...kerja gila bermain di otak ku...

p/s : jgn tiru aksi ini di tempat bahaya ini! 

gembira sgt dpt SNEAK OUT smpai berhenti dpn sekolah ambil gmbr buat kenangan ...


SEMESRA ....


hmmm.... kitorang pun gi FLY ke tmpat SEMBELIHAN!!!
mula lah aktiviti sembelih...

bismillahiAllahuakbarAllahuakbar....
maka tersembelihlah burung puyuh yg comel ni.... pakcik tu kata...klu org sembelih binatang dgn ikhlas..maka masa kita bersihkan binatang tu...badan dia akan berwarna putih...dan tidak akan nmpk kesan lebam pada badan...

alhamdulillah ....

selesai juga aktiviti SEMBELIHAN hari ni...  :) 


pesanan kali ini :

Apabila kita sebagai umat islam tidak lagi mahu mengikut ajaran islam, tidak lagi mahu taat kepada Allah SWT bahkan sebaliknya kita berbuat maksiat kepada-Nya , tidak mensyukuri nikmat-Nya dan mengingkari kasih sayang-Nya , maka Allah SWT akan menurunkan azabnya melalui musuh-musuh Islam itu sendiri ..








4 comments: